תפקידו של עורך הדין בהליך הגישור

אם כבר מזמן ויתרתם על ניסיון לתקשר ביניכם, שלא לדבר על הזוגיות שלכם, אם כבר הגעתם למסקנה שלא ככה תכננתם שייראו חיי הזוגיות שלכם, ואם אתם חושבים על לפרק את החבילה, אבל חוששים בגלל הילדים או בגלל הזמן או הכסף שאתם צריכים להשקיע בתהליך הפרידה, דעו שיש פיתרון. תפקידו של עורך הדין בהליך גישור הוא לסייע לכם לצאת לדרך חדשה, באופן מהיר ופשוט, ולנסח הסכם גירושין שיהיה מקובל על שני הצדדים

גירושין בהסכמה – יש כזה דבר?

רובנו מדמיינים דרמה של ממש בהליך הפרידה – שדה קרב של האשמות ומאבקים ממושכים בין כתלי בית המשפט, מעשי "דווקא" ו"פרנציפ" שנועדו אך ורק כדי לפגוע בנו או לנקום בו וילדים שמחבקים את הדובי חזק ונראים כאילו מתפללים שהאדמה תבלע אותם. אבל אנחנו נמצאים במקום אחר, מתקדם ונאור יותר, מקום שבו מבינים שלכל אחד יש את הזכות להיות מאושר, וזכות לממש ולהגשים את עצמו. ולכן, אם שני הצדדים מבינים שהם יכולים להיפרד בלי כל הדרמות מסביב, חשוב להסדיר את העניין בהסכם משפטי, שמכבד כל אחד מהם.

הרבה יותר מייצוג משפטי

ניתן לחלק את תפקידו של עורך הדין בהליך הגישור לכמה רמות:

להיות על תקן פסיכולוג – תפקידו של עורך הדין בהליך גישור אינו מסתכם בפן המשפטי, הטכני והקר. מדובר בהליך לא פשוט עבורכם, וכמי שמייצג אתכם עליו להעניק לכם תמיכה ועידוד, ולבוא בגישה אמפטית ורגישה לפגישתכם. עליו לייצר הידברות עניינית ופרודוקטיבית בין הצדדים, במטרה ליצור משא ומתן אפקטיבי שיוביל להסכם.

להיות על תקן מייצג – תפקידו כליטיגטור הוא לייצג אתכם ולהגן עליכם ועל האינטרסים שלכם, ולשם כך הוא צריך להיות אסרטיבי, אך לא תוקפני. זהו כלי חשוב ביותר בעת ניהול מו"מ. עליו להיות בכל יכולת לחזות כל תרחיש העתידי שעלול להתגלגל לבית המשפט ולכן עליו להתרשם מהצד השני, שמגיע עם עורך דין משלו.

להיות על תקן מנהל מו"מ – זהו למעשה תפקידו המרכזי. תפקיד זה דורש חשיבה מחוץ לקופסה, יכולת תקשורת שיכולה "לשבור את הקרח" ולסייע לכל אחד מהצדדים להבין את האינטרסים של הצד השני, ולגרום להם לשתף פעולה ביחד.

להיות על תקן אומן ניסוח – בסיומו של התהליך, חשוב מאוד לנסח את ההסכם בצורה מקיפה ויסודית, מאחר והסדר הגישור שווה ערך לתוקפו של פסק דין, ולכן כל אות חשובה בו, ובעיקר – האותיות הקטנות.

גישור בגירושין
מאמר
gayatias_admin

גישור בגירושין: כל היתרונות

חוק גישור חובה במשפחה הוא הכינוי השגור לחוק החוסם את הגישה של בני זוג לבית המשפט, מונע מהם להגיש תביעה לגירושין ומחייב אותם לקיים תחילה

קרא עוד...

סוף מעשה במחשבה תחילה

כשהליך הגישור מתנהל כשורה, הוא הרבה יותר קצר, פשוט וזול יותר בהשוואה לתביעות גירושין בבית המשפט. כמו כן השפעותיו על הילדים משמעותית פחות מורגשות בהשוואה לניהול מאבקים ממושכים בערכאות המשפטיות. על מנת שאכן תשיגו את מטרותיכם, חשוב לבחור בעורך דין ומגשר בעל ניסיון עשיר בעולם הגישור, ובתחום הגישור המשפחתי בפרט. עו"ד גיא אטיאס מנהל הליכי גישור הן בתחום המשפחתי והן בתחום האזרחי-מסחרי כבר שנים רבות, וישמח לעמוד לשירותכם.

קבעו כבר היום פגישת ייעוץ!